Hoe gebruik je een drukvest bij:

Onderprikkeling

null

Hoe gebruik je een Squease drukvest bij:

  Onderprikkeling  

Hoe gebruik je het Squease drukvest?

  • Stel het vest zo af dat het goed aansluit rond je lichaam.
  • Het moet een stevige maar comfortabele druk geven wanneer het is opgepompt.
  • Let erop dat het vest niet te los zit, een te wijd vest zal geen diepe druk geven. 
  • Pomp je drukvest stevig op en draag het ongeveer 20 minuten opgepompt per keer.
  • Na 20 minuten opgepompt dragen is er voldoende diepe druk opgebouwd. 
  • Je kunt het vest weer leeg laten lopen.
  • Het rustgevende en prikkelregulerende effect van de diepe druk werkt nog maximaal 1,5 uur door.
  • Wil je de hele dag het effect ervaren, draag het vest dan om de 2 uur, 20 minuten stevig opgepompt
  • Het kan geen kwaad om het vest langer dan 20 minuten opgepompt te dragen.
  • Je kunt ook niet teveel strakke knuffels krijgen 😊
  • Stel het vest zo af dat het goed aansluit rond je lichaam.
  • Het moet een stevige maar comfortabele druk geven wanneer het is opgepompt.
  • Let erop dat het vest niet te los zit, een te wijd vest zal geen diepe druk geven. 
  • Pomp je drukvest stevig op en draag het ongeveer 20 minuten opgepompt per keer.
  • Na 20 minuten opgepompt dragen is er voldoende diepe druk opgebouwd. 
  • Je kunt het vest weer leeg laten lopen.
  • Het rustgevende en prikkelregulerende effect van de diepe druk werkt nog maximaal 1,5 uur door.
  • Wil je de hele dag het effect ervaren, draag het vest dan om de 2 uur, 20 minuten stevig opgepompt
  • Het kan geen kwaad om het vest langer dan 20 minuten opgepompt te dragen.
  • Je kunt ook niet teveel strakke knuffels krijgen 😊

"Het vest heeft me ondersteuning gegeven in een zware depressie en onderprikkeling waar ik moeilijk uit kwam. Ik draag het vest nu meerdere keren per dag om onderprikkeling te voorkomen en schakelmomenten makkelijker te maken. Ik kan wel zeggen dat de kwaliteit van leven de afgelopen maanden vooruit is gegaan, mede door het Squease vest. Het lukt nu ook om zonder problemen de medicijnen af te bouwen. Kortom: dolblij mee en het is ook nog eens een goede kwaliteit."

- Leonie

Hoe inzetten als je onderprikkeld bent?

Draag het drukvest voorafgaand aan de situatie die zorgt voor onderprikkeling

Draag het vest minimaal 20 minuten stevig opgepompt voordat je een situatie ingaat waarin je te weinig prikkels krijgt en je afwezig raakt en wegdroomt. Door het regulerende effect van de diepe druk ga je alerter en geconcentreerder de situatie in. Je kunt het vest daarna leeg laten lopen en aanhouden of er voor kiezen om het uit te trekken.

Draag het drukvest tijdens de situatie die zorgt voor onderprikkeling

Krijg je te weinig prikkels te verwerken en voel je je afwezig worden of merk je (of iemand in je omgeving) dat je wegdroomt? Of zijn er momenten waarvan je van te voren al weet dat je onderprikkeld raakt? Draag het vest dan stevig opgepompt tijdens deze situatie of activiteit, zodat je alertheid hoger blijft en je beter kunt focussen. Je mag het vest ook langer dan 20 minuten stevig opgepompt dragen als je dat prettig vindt, want je kunt nooit teveel diepe druk krijgen.

Tip:

Wanneer je het moeilijk vindt om de momenten van oppompen te bepalen
kun je vragen of iemand uit je naaste omgeving je hierbij kan helpen, zoals een familielid, vriend(in) of collega.

Tip:

Wanneer je het moeilijk vindt om de momenten van oppompen te bepalen kun je vragen of iemand uit je naaste omgeving je hierbij kan helpen, zoals een familielid, vriend(in) of collega.

Voorbeelden voor gebruik bij onderprikkeling:

  • Beter concentreren tijdens een les of toets op school
  • Het (binnen de gestelde tijd) afmaken van een taak of opdracht
  • Beter focussen tijdens een gesprek of vergadering
  • Verhogen van alertheid tijdens fietsen of autorijden
  • Eenvoudiger de overgang maken naar een nieuwe activiteit
Heb je vragen of wil je advies over het inzetten van een Squease diepe drukvest? Neem contact met ons op.

info@drukvest.nl | 06 12 26 41 75